27 Ağustos 2014 Çarşamba

Akşam Yemeklerini Rahat mı Bıraksak?

Duyunca tüm sinirlerim tepeme zıplıyor; "akşam bi şey yemeyeceksin!", "akşam yemeğini kestim.", "akşam yiyorsan zayıflayamazsın!", "akşaa.." ÇAT!

Ben bu bilmiş bilmiş kurulan cümlelerin sonuna kadar bile dayanamıyorum. Şahsen akşam yemeği yediğim için hiç kilo almadım. Bol bol çikolata, tatlı, dondurma, hamurişi yediğim için aldım. Kimsenin de sağlıklı ve dengeli bir öğün yüzünden kilo alabileceğini sanmıyorum.

Metabolizmamızın akşam saatlerine doğru yavaşladığı doğrudur, fakat bu yavaşlama bize bir kaç kilo aldıracak düzeyde değildir. Dolayısı ile günlük almamız gereken kalori sınırları içerisinde, besin değerlerine dikkat ederek hazırlanmış kontrollü bir porsiyonun akşam 6'dan sonra yenmesi kilo aldırmaz, aksine uzun süre açlık çektiği zaman yavaşlayan metabolizmanın bu moda girmesine engel olur.

Artık bu akşam yemeklerinin yakasını rahat bırakalım. Ben öğleden sonra hiçbir şey yemeyerek vücuduma ve ruhuma eziyet çektiremem.

Kısmamız gerekenler sağlıklı akşam yemeklerimiz değil gün içinde yediğimiz abur cuburlardır. Kendimize günah keçisi aramayalım:)

Böyle bir öğünün kime ne zararı olabilir ki?

1 yorum:

  1. Katılıyorum talyacığım, zaten öğün anlayışında başlıyor problem. Bu cümlelelerin sahiplerinin büyük bölümüne fotoğraftaki yemeği öğün olarak da kabul ettirebilir miyiz şüpheliyim.

    YanıtlaSil