30 Nisan 2015 Perşembe

Kabak Spagetti, İtalya Bile Böylesini görmedi!




Fotoğrafla başlayalım ağızlar sulansın! Şimdi bana kaybolan yıllarımı verseler ilk işim kabak spagetti yapmak olurdu.

Karnabaharlı kısırı denediğimde de aynı şeyi düşünmüştüm; bulgura, kabağa, ya da makarnaya haksızlık yapmak kesinlikle istemem ama bazı yemekleri soslarını yemek için yapıyor gibiyiz sanki.

Annemin salçalı makarnası ayrı ona laf yok ama beni bıraksan ve dışarıda makarna ye desen mutlaka pestolu peynirli bir makarna seçerim. Meğersem ben erimiş peynir ve fesleğen seviyormuşum. Bunu da görmüş olduk kabaklı spagettiyle. Neyse ben daha fazla konuşmayım, tarife geçelim;

*2 kabak, spagetti şeklinde doğrandı birazcık tuzlandı.
*3 sarmısak soyuldu.
*Kabaklar ve sarmısak düdüklünün buharında pişmek üzere ocaktaki yerini aldı.
*1,5 dk piştiler düdük çıktıktan sonra.
* Diğer yandan 2 dilim keçi ezine, 1 dilim light beyaz peynir bol fesleğenle karıştırılıp benmari usulü erimeye bırakıldı.
*Pişen sarmısaklar peynire eklenip ezildi.
*Kabaklara çok az zeytinyağı fısfıs edildi.
*Peynir, kabakların ortasına kondu.

Kabaklar nasıl mı o şekilde doğrandı? İşte bu tüm bi milyoncularda, vapurda, yol kenarlarında, pazarlarda satılan basit aletle.



 Açıkçası ben sadece soyma tarafını kullanıyordum, diğer taraf ne işe yarıyor bilmiyordum. Artık biliyorum:) Deneyenlere afiyet olsun, denemeyenler kaybolan yıllarına çok pişman olacaklar!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder